Перевірка лічильників: коли потрібно проводити та хто оплачує послуги

Читати російською
Автор

Перевірка може бути ініційована споживачем або постачальником послуг

Перевірка лічильників — важлива процедура, необхідна для точного обліку споживаних ресурсів та запобігання можливим переплатам. Для українців існує обов’язкова вимога проводити цю перевірку, проте мало хто знає, коли саме її слід здійснювати й чиїм коштом.

"Телеграф" нагадав, які правила діють щодо перевірки лічильників. А також дізнайтеся, хто від неї наразі звільнений.

Коли та ким проводиться перевірка лічильників

Усім споживачам, у яких настає час для перевірки лічильників, потрібно здійснити процедуру протягом трьох місяців після дати закінчення опалювального сезону в Україні. Це стосується лічильників водопостачання, тепла, газу та електроенергії.

Як правило, компанії-постачальники послуг самі нагадують клієнтам про те, коли необхідно провести перевірку, але це рішення може бути ініційоване самим споживачем. Процедура може тривати до 5 днів. Її мають провести акредитовані працівники.

Постачальники послуг оплачують перевірку газового лічильника та електролічильника. Що стосується лічильника, встановленого на воду та тепло, то все залежить від тарифу. Якщо він не передбачає безплатної перевірки, значить за послугу сплачує споживач. Після процедури клієнт має одержати відповідний акт, який підтверджує результати та сам факт перевірки.

Для українців, які проживають на тимчасово окупованій території, діють норми щодо припинення перевірки лічильників на період воєнного стану та протягом 3 місяців після його скасування. Для тих, хто мешкає в зоні активних бойових дій, перевірка лічильників відкладається на півроку з дати завершення або припинення бойових дій.

"Телеграф" писав раніше, хто і навіщо проводить перевірку лічильників на воду. Пропонуємо докладніше про цю процедуру.