Примарний "Парус": історія неіснуючої станції метро в Дніпрі
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Станція існує лише на схемах та в документах
"Парус" — проєктована станція Центрально-Заводської лінії метрополітену в місті Дніпро. Назва станції пов’язана з однойменним житловим масивом, розташованим поблизу.
Згідно з планами, ця станція буде розташована на захід від станції Метро Покровська, що діє. Проте наразі рік відкриття майбутньої станції невідомий.
Є три версії пропонованого розташування "Парусу":
- на розі вулиць Великої Діївської та Метробудівської;
- на розі вулиць Метробудівської та Штурманського провулку;
- в районі перехрестя вулиць Великої Діївської, Моніторної та Гідропаркової.
Історія будівництва
29 грудня 1995 року було відкрито Центрально-Заводську лінію метрополітену, яка поки що є єдиною, що пролягає вздовж річки Дніпро та об’єднала 6 станцій.
29 січня 2008 року Дніпропетровською обласною радою виділено перший мільйон гривень ВАТ "Харківметропроект" для розробки проєкту будівництва майбутніх станцій метро "Парус-1" та "Парус-2", загальна вартість проєктної документації станом на 2008 рік становила 13 млн гривень, а запланована вартість робіт — близько 20 350-360 млн гривень.
"При будівництві станції Парус-1 проблеми відселення не буде: на місці будівництва знаходиться тимчасова автостоянка, яка буде знесена. При будівництві станції Парус-2 до зони відселення потрапляють 50 приватних будинків, зараз вирішується питання надання мешканцям компенсаційного житла", — у 2008 році говорив голова Дніпропетровської облдержадміністрації Віктор Сергій.
У 2011 році Дніпровський метрополітен було передано до комунальної власності міста, а уряд України ратифікував кредитну угоду з Європейським банком реконструкції та розвитку на суму близько 300 млн євро.
До початку повномасштабної війни будівництвом трьох станцій метро керувала турецька компанія Limak, яка виступала генеральним підрядником. Однак у перші дні вторгнення Limak залишила будівельні майданчики, забравши персонал, техніку та документацію.
Будівництво зупинено до сьогодні.
У 2021 році ексзаступник мера міста та колишній депутат Дніпропетровської обласної ради Михайло Лисенко у коментарях під роликом на своїй сторінці у Facebook писав, що будівництво "Вітрила" не планується зовсім.
Які станції метро є у місті
Метрополітен у Дніпрі має одну лінію, що має шість станцій:
- Покровська знаходиться біля спортивного комплексу "Акваторія".
- Проспект свободи – наступна після Покровської станція, біля неї знаходиться Новокодацький парк.
- Заводська – виходячи з назви станції, знаходиться біля великих підприємств, таких як: Дніпроважмаш, Дніпровський трубний завод, Коксохімічний завод "Дніпроококс".
- Металургів – станція надає доступ мешканцям промислового району міста.
- Метробудівників – вихід зі станції знаходиться на перехресті проспекту Сергія Нігояна та вулиці Орловської біля центрального входу до Палацу культури ім. Ілліча.
- Вокзальна – у кварталі від станції розташований центральний автовокзал міста та будівля управління Комунального підприємства "Дніпровський метрополітен" Дніпровської міської ради.
Нагадаємо, що у Дніпрі також є легендарний готель "Парус". "Телеграф" розповів історію цього грандіозної недобудови, що як вражає своїм розмахом, так і лякає своєю зловісною тишею.