Через старі російські танкери Чорному морю загрожує масштабна екологічна катастрофа (карта)

Читать на русском
Автор
Новина оновлена 16 грудня 2024, 17:16

Greenpeace вимагає незалежного розслідування аварії та контролю за прибиранням забруднення

Два російські танкери із майже 10 тисячами тонн мазуту затонули в Керченській протоці під час шторму 15 грудня. Через пошкодження корпусів суден у море вже витекло понад 4 тисячі тонн токсичного палива, що утворило на воді велику нафтову пляму.

Забруднення такого масштабу може стати однією з найбільших екологічних катастроф у Чорному морі. Про це заявила міжнародна організація Greenpeace.

За словами російських чиновників, на борту танкера "Волгонефть-212" було 4,9 тисяч тонн мазуту, а на "Волгонефть-239" – 4,3 тисячі. Росіяни визнають, що паливо дрейфує до узбережжя.

Керівник дослідницьких лабораторій Greenpeace Пол Джонсон пояснює: якщо мазут винесе на берег, це сильно забруднить узбережжя, і його буде дуже важко очистити. Важке паливо, на кшталт мазуту, особливо небезпечне для морських тварин і птахів.

Російські ЗМІ повідомляють, що через порушення правил безпеки та експлуатації транспорту відкриті кримінальні справи. У компаніях, які відповідали за технічний огляд танкерів, нібито проводять обшуки та допитують працівників портів. Крім того, повідомляється, що російські правоохоронці планують опитати судновласників у Пермі та Санкт-Петербурзі.

Обидва кораблі були збудовані ще у 1960-70-х роках. Під час аварії "Волгонефть-212" загинула одна людина, 11 моряків потрапили до лікарні. З "Волгонефть-239" врятували всю команду – 14 осіб.

Екологи нагадують схожу аварію 2007 року, коли в тій самій Керченській протоці в море потрапило 1,6 тисячі тонн мазуту. Тоді загинуло багато морських тварин і птахів, а відновлення природи тривало роками.

Greenpeace вимагає незалежного розслідування аварії та контролю за прибиранням забруднення. Без швидкого очищення моря екологічна криза може тривати довгі роки.

Нагадаємо, раніше "Телеграф" писав, що в ВМСУ пояснили, чому російські танкери потонули біля Керченської протоки. Ще за часів СРСР ці танкери будувалися, як кораблі для річкового транспортного сполучення.