У Києві понівечили кондиціонерами відоме мозаїчне панно (фото)
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Металеві конструкції-тримачі зруйнували частину композиції
У Печерському районі Києва недобросовісні орендарі встановили кондиціонери прямо на відоме мозаїчне панно, яке вважається однією з візитівок столиці. На стіні закріпили техніку таким чином, що вона закрила обличчя зображеної на малюнку людини і просто спотворила всю композицію.
Кондиціонери встановили на першому поверсі будинку, де заплановано відкриття нового закладу. Про це повідомляється у співтоваристві Child of socialism в Інстаграм.
Довгі роки мозаїчні панно, розташовані на столичному бульварі Лесі Українки, страждають від свавілля власників місцевих магазинів та ресторанів. На них неодноразово вішали вивіски та рекламні борди, а також намагалися закрити їх банерами.
Зараз під приціл недобросовісних орендарів потрапило панно на будинку, який розташований на бульварі Лесі Українки, 28. Тут готуються відкривати новий заклад та проводять підготовчі роботи.
Так, активісти звернули увагу на те, що мозаїчне панно на будинку було понівечене кондиціонерами, які встановили безпосередньо на мозаїку.
"Тепер ще одна — остання, 11-та (мозаїка — прим.ред.), на будинку 28. Туди заїжджає якийсь заклад (до літа минулого року там був зоомагазин). Вони встановили кондиціонери прямо на панно. І навіть не в зону, де немає малюнка, а прямо на обличчя зображеної людини. Ось що ти їм скажеш, га?", — задаються риторичним запитанням автори посту.
Варто зазначити, що ще до війни на тому самому будинку, розташованому на бульварі Лесі Українки, 28, керівництво одного із супермаркетів уже намагалося побудувати козирок, що врізався у мозаїку.
Завдяки обуренню суспільства та прохання тоді ще живого Анатолія Гайдамаки (одного з авторів мозаїки) конструкцію демонтували і панно залишилося недоторканим. Цього ж року мозаїку таки зіпсували встановленою на ній технікою.
Для довідки: серію з 11 мозаїчних панно на житлових будинках бульвару Лесі Українки створили у 1969-1979 роках Анатолій Гайдамака та Лариса Міщенко, за участю Олександра Міловзорова. Оформлені в незвичайній коричнево-червоній гамі, вони створили неповторний образ цієї місцевості.
Окрім тріумфу праці та науки, художники зобразили на панно карпатські пасторалі, використовуючи фольклорні мотиви.
Раніше "Телеграф " розповідав про те, що у Києві власники перукарні зафарбували рекламою історичне панно. Замість унікальної майоліки тут з’явилося чорно-біле графіті, на якому зображено дівчину з перукарськими ножицями.