Нові авто матимуть авіаційні "чорні скриньки": для чого це потрібно

Читать на русском
Автор

Ця вимога стосуватиметься не лише нових авто

Перші чорні скриньки для літаків були розроблені в 1950-х роках. Це пристрій, який встановлюється на борту літака з метою записування важливих параметрів польоту та аудіозаписів у кабіні екіпажу. Він допомагає розслідувати авіаційні інциденти та катастрофи, надаючи важливі дані для з'ясування причин подій.

Чорна скринька зазвичай має дві частини: записувач параметрів польоту (FDR), який фіксує технічні дані про літак, і записувач розмов (CVR), який реєструє аудіозаписи з кабіни пілотів. Ці пристрої мають високий ступінь стійкості до фізичних впливів та здатні зберігати інформацію навіть під водою. Уже в липні цього року їх встановлюватимуть на усі автомобілі, які продаватимуться в Європі, пише Motor1.

У чому полягає вимога

Зокрема, усі зареєстровані автомобілі вимагатимуть оснащувати "реєстратором даних події". Цей пристрій буде в автомобілях навіть початкових комплектацій. Спочатку це стосуватиметься легкових авто, у яких може поміститись до 8 людей, крім водія. Згодом цю вимогу розповсюдять на пікапи та фургони вагою до 3,5 тонн.

EDR допомагатиме суду та органам влади дізнатися, хто винен в аварії. Він реєструватиме події лише протягом обмеженого періоду до та після ДТП — буквально кілька секунд. Пристрій записуватиме дані про гальмування, нахил машини на дорозі, швидкість, а також роботу вбудованих безпекових функцій. Зокрема, чи спрацювала система екстреного виклику, яка є обов’язковою ще з 2018 року. Також у "чорній скриньці" буде інформація про обладнання, марку та модель машини.

Вбудовуватимуть "реєстратор даних" у блок керування подушками безпеки, і його не можливо буде вимкнути. "Чорна скринька" самостійно ввімкнеться при спрацюванні ременів безпеки чи подушок безпеки. Також вона реагуватиме на різкі зміни положення авто чи швидкості.

Дані з чорних скриньок будуть належати водієві машини і збиратимуться анонімно (щоб протистояти шахрайству). До речі, у США уже майже 96% авто оснащені такими пристроями.

Раніше "Телеграф" повідомляв, що Toyota призупиняє виробництво 10 популярних моделей. Виявлено проблеми, що стосуються сертифікації дизельних двигунів.