Під Києвом прихована "четверта" лінія метро: кияни щодня проходять повз неї (фото, карта)

Читать на русском
Автор
Новина оновлена 20 листопада 2025, 18:04

Від "Майдану Незалежності" відходять одразу дві такі лінії

Кияни щодня перетинають переходи між станціями метро, навіть не здогадуючись, що під їхніми ногами існує інша — закрита для пасажирів — транспортна артерія. Приблизно між станціями "Хрещатик", "Кловська" та "Майдан Незалежності", прихована службова з’єднувальна гілка, або ж СЗГ.

Ця технічна лінія загальною протяжністю близько 3 км не призначена для перевезення людей. Вона — "закулісний" механізм метрополітену, без якого робота трьох основних гілок була б практично неможливою. СЗГ дозволяє переганяти поїзди між Святошинсько-Броварською, Оболонсько-Теремківською та Сирецько-Печерською лініями. Фактично це підземний місток, який об’єднує систему столичного метро.

Службова з’єднувальна гілка метро Києва

Через цей прихований тунель вагони зокрема потрапляють на ремонт: їх переганяють через червону лінію, а вже звідти — до синьої або зеленої. Так само відбувається й "пригонка" нових поїздів: вони прибувають залізницею до депо "Дарниця", переганяюся на колії метро, і при необхідності — через службову гілку вирушають на інші лінії.

Тунель СЗГ метро Києва
Всередині службової гілки метро столиці

Цікаво, що від станції "Майдан Незалежності" відходять одразу дві такі службові гілки — одна веде на "Хрещатик", інша — на "Кловську". У різні періоди обидві використовувалися для видачі поїздів з депо:

  • відрізок "Хрещатик — Майдан Незалежності" працював у 1977–1982 роках,
  • відрізок "Майдан Незалежності — Печерська" — з 1989 до 2007 року.

Раніше "Телеграф" розповідав про гігантських щурів та мутантів в Київському метро. Але це усього лише легенди довкола метро столиці, вважає ШІ.