"Угольок", "Верховина" та перший двоповерховий вагон: як виглядали поїзди в Україні півстоліття тому (фото)
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Від паровозів до двоповерхових вагонів – історія українських поїздів у фотографіях
Ще п’ятдесят років тому українською залізницею курсували потяги, які сьогодні здаються справжньою історією з минулого. Прості поїзди, із зеленими металевими вагонами "без претензій", вони були відображенням цілої доби.
Але було серед них і щось особливе: наприклад, між Львовом та Ковелем уперше в Україні курсував унікальний двоповерховий пасажирський потяг. "Телеграф" зібрав цікаві фото на цю тему.
Наприклад, ще в середині 20 століття найпопулярнішим "засобом пересування" поїздів на залізниці був паротяг ІС20-184. Він призначався саме для швидкісних пасажирських поїздів.
Вагони ділилися кілька класів. Найпопулярнішим був плацкартний вагон – відкритого типу, з розміщенням спальних місць на полицях з боків та в середині.
Купейні вагони мали окремі купе, що закривалися, з чотирма місцями, вони були комфортнішими та дорожчими. Були також вагони першого класу з двомісними купе та покращеними зручностями.
Інтер'єр старого купейного вагона був простим і водночас затишним. У купе розміщувалися чотири місця — два з боків уздовж вікон та два — над ними, на полицях для сну. Всередині вагонів панувала стримана естетика: дерев'яні панелі, тканинне обшивання сидінь та невеликі полиці для речей.
Так виглядали вагони фірмового поїзда "Дніпро" Дніпропетровськ – Київ. Сьогодні у нього типові для "Укрзалізниці" синьо-жовті кольори та напис.
"Угольок" було легендарним швидким пасажирським поїздом на маршруті Донецьк – Київ і назад. Цей поїзд ходив точно за розкладом – за всю історію курсування був лише один випадок затримки. Інцидент стався у січні 1990 року і був пов’язаний із відомим цілителем Анатолієм Кашпіровським, який запізнився на потяг.
Верховина – це колишній нічний експрес Львів – Москва. Він складався із комфортабельних фірмових вагонів другого класу.
Але особливої популярності у пасажирів зажили плацкартні вагони. Їх любили за доступну ціну, але попри те, що комфорт був нижчим, ніж у купе, атмосфера в плацкарті була особливою.
Передовий поїзд
1961 року між Львовом та Ковелем вперше в Україні з’явився унікальний двоповерховий пасажирський потяг. Цей експериментальний склад був розроблений спеціально для СРСР у 1959 році та вироблений у Німецькій Демократичній Республіці на заводі "Аммендорф".
Потяг складався з чотирьох двоповерхових вагонів, що дозволяло вмістити майже вдвічі більше пасажирів – до 120 осіб у кожному вагоні. Верхній поверх мав великі вікна та столики, даючи можливість насолоджуватися панорамними краєвидами.
Попри технічні нововведення та зручності, двоповерховий поїзд Львів-Ковель проіснував близько 15 років і потім був знятий з маршруту через високу вартість обслуговування та складність ремонту.
Раніше "Телеграф" розповідав, що тепер потяги "Укрзалізниці" виглядають більш сучасно і навіть плацкартні вагони обладнані розетками та новими полицями. Також оновлено системи вентиляції та освітлення, що робить перебування у вагонах комфортнішим.