Цинічна політика США. Удар у спину партнеру для них не в новинку - Павло Вернівський
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Експерт Інституту ім. Олександра Поля Павло Вернівський про міжнародну політику США
Всі хто мене давно читає, то, мабуть, знає, що я ніколи не дивився на світ в рожевих окулярах.
Скоріш навпаки, поки переважна частина моїх співвітчизників захоплювались Сполученими штатами та західним світом в цілому. То я завжди любив "темні" сторінки їхньої історії.
Ну от наприклад. Колись мені в руки попалась книга Генрі Кіссінджера "Про Китай". І в цій книзі він досить детально пояснив логіку зближення США з Китаєм. Бо вони боялись коаліції Китаю з СРСР.
І ось коли вони налагоджували відносини з Китаєм, то тоді США також офіційно дружили з Тайванем. А для того, щоб зблизитись з Китаєм, їм китайці поставили ультиматум: ви повинні повністю відмовитись від контактів та підтримки Тайваню.
Що зробили США? Зупинили абсолютно всі офіційні дипломатичні відносини. Позакривали посольства.
А тепер уявіть, що відчував Тайвань в той період. Це було дуже серйозне приниження. Причому ж так само в Тайвані зʼявились підозри, що США їх здають Китаю. І це без будь-яких перебільшень був важкий удар в спину.
Взагалі, раджу цю книгу всім, щоб ви могли побачити наскільки цинічною може бути політика США. Причому не з жовтої преси, а саме сі слів людей, які були авторами цієї політики.
Тим не менш, попри це приниження, реальність виявилась трохи інакшою. В США залишилась певна принципова позиція. Тайвань залишається в сфері американських інтересів і ми не дозволимо його окупувати. І пройшло вже багато років, але Тайвань ніхто не здав.
Тому я розумію всіх тих, кому не подобається поведінка наших союзників. Мені вона теж не подобається. Однак, все ж таки я не вважаю, що зараз правильно розкидатись словами про капітуляцію і про здачу України. І тим більше сваритись з ними та відмовлятися від їхньої підтримки.
Джерело: пост Вернівського у Facebook.
Думки, висловлені в рубриці блоги, належать автору.
Редакція не несе відповідальності за їх зміст.