Потоп у метро Києва: що зараз на "Деміївській" і скільки триватиме ремонт

Читать на русском
Автор
1249
Станція метро "Деміївська"
Станція метро "Деміївська". Фото Відкриті джерела

Ситуація у київському метрополітені не перестає хвилювати мешканців столиці

На ділянці "синьої" гілки столичного метрополітену, шість станцій якої раніше були екстрено закриті через підтоплення, проводяться дослідницькі роботи. Ситуація на перегінному тунелі контролюється, а загроза руйнування відсутня

Надалі котлован над тунелем між станціями "Либідська" — "Деміївська" збираються відкрити з поверхні та подивитися на аварійну ділянку зсередини. Про це розповів голова столичної підземки Віктор Брагінський в інтерв’ю "LB.ua".

На даний момент у тунелі між станціями "Либідська" та "Деміївська" Оболонсько-Теремківської лінії продовжуються інженерно-геологічні, інженерно-геодезичні та гідро-геологічні дослідження.

Після розробки відповідної проектної документації та перекладання кабельних мереж, ділянку над аварійним тунелем планують відкрити зовні. Таким чином фахівці зможуть поглянути, що відбувається у тунелі та оцінити його реальний стан.

"Вчені проводять дослідницькі роботи: геологію, геодезію. Працюють над встановленням причин, чому така ситуація склалася раптово. Після того, як розкриють котлован і ми зможемо дістатися тунелю з поверхні, побачимо, чи є там гідроізоляція, чи є хімзакріплення грунтів тощо ", — зазначив Брагінський.

За його словами, ситуацію він називає "раптовою" тому що багато тріщин у перегінному тунелі з’явилося одночасно і впоратися з їхньою ліквідацією фахівцям не вдалося. Саме тому аварійну ділянку було вирішено негайно закрити.

"У нас існує спеціальна служба — Служба колій та тунельних споруд, яка займається експлуатацією та утриманням усіх тунелів… Якщо в тунелі з’являється тріщина, служба цю тріщину ліквідує, тунель працює у звичайному режимі. Але коли з’явилася одна, її ліквідували, а поряд ще три -чотири одночасно намітилися — ось це вже фактор раптовості. В аварійному тунелі багато тріщин з’явилося одночасно, і наші служби самостійно не змогли зупинити їх", — заявив Брагінський.

Окрім цього, голова столичної підземки зазначив, що над аварійним перегінним тунелем знаходиться дуже багато кабельних мереж, які необхідно перекласти перш ніж розпочати роботи з розкриття тунелю.

"Там дуже складна ділянка — дуже багато мереж, які треба усунути. Більш ніж 120 кабелів Київпастрансу, Київсвітла, водоканалу, ДТЕК, Укртелекому треба перенести в інші місця й лише після цього працювати", — наголосив Брагінський.

На запитання журналістів щодо термінів завершення ремонтних робіт, голова столичної підземки відповів, що фахівці мають укластися у шість місяців.

"Проаналізувавши весь необхідний фронт робіт, будівельники сказали, що вкладуться у шість місяців", — зазначив він.

Варто зазначити, що ця заява викликає недовіру серед експертів, які розглядають набагато песимістичніші варіанти. Так, голова та засновник Офісу Трансформації Максим Бахматов заявляв про те, що "синю" гілку метро в Києві, швидше за все, відкриють через кілька років, оскільки перегінний тунель між "Деміївською" та "Либідською" став повністю непридатним для руху вагонів. На цій ділянці будуватимуть новий тунель, і ці роботи можуть розтягнутися на роки.

На "синій" гілці закрили шість станцій метро

Раніше "Телеграф" розповідав про те, що шість станцій метро на "синій гілці" в українській столиці виявилися закритими через підтоплення та через це у місті утворився справжній транспортний колапс.

Після цього метрополітен запустив човниковий рух поїздів у напрямку "Теремків" і назад, а поліція прийшла до КП "Київський метрополітен" та КМДА з обшуками у рамках розслідування обставин аварії у шахті метро.

Потім з’явилася інформація про те, що над "затопленою" станцією метро у Києві сталася нова НП. На тротуарі з’явилися помітні тріщини, а в однієї з електричних опор утворилася глибока вирва — тут активно почав просідати ґрунт.