Невідомі авто з СРСР: 5 моделей, які не пішли у продаж (фото)
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 3591
У доробку радянських інженерів були унікальні автомобілі
СРСР у часи свого найбільшого розвитку завжди прагнув конкурувати із Заходом, особливо у галузях науки, машинобудівництва та космосу. Автопром, який зародився у довоєнні часи, досяг свого розцвіту у 60-80-х роках.
Провідні автомобілебудівні заводи, такі як ВАЗ та ЗІЛ, будували не лише легкові та вантажні автомобілі, розраховані на середньостатистичних мешканців Союзу, але й деякі цікаві машини, наприклад амфібії чи вантажівки без коліс. Розповідаємо про них детальніше.
"Синя пташка"
На фото можна побачити ЗІЛ-49061, або як його ще називали "Синя пташка". Виглядає він як щось середнє між поїздом та вантажівкою. Повідомлялось, що авто може проїжджати снігові кучугури та рови. Цей автомобіль таки пішов у серію, та використовувався лише для рятувальних операцій. Всього світ побачило 15 екземплярів цієї машини.
"Компакт". НАМІ 0288
"Компакт" — це дослідний автомобіль, який виготовили у 1988 році. У ньому був комп’ютер, що мав контролювати роботу підвіски. Двигун у "Компакт" поставили від Таврії. Незважаючи на те, що автомобіль був просунутим за мірками того часу, у серію він так і не вийшов.
ЗІЛ 2906
ЗІЛ 2906 створювали як снігоболотохід або шнекохід. Замість коліс у нього були шнекороторні рушії. Планувався автомобіль як засіб евакуації для болотястих місцевостей, снігового покриву тощо. Таких у світі було 5 екземплярів, включно з тестовими зразками. Створювали машину на Спеціальному конструкторському бюро завода ЗІЛ.
Незважаючи на те, що всюдихід не витримав тестувань, його все одно постачали рятувальникам СРСР. Його у 80-х роках використовували Повітряні сили Союзу.
"Юність". ЗИЛ-118
Цей мікроавтобус переробили з державного лімузина ЗІЛ-111 ще у 1960-з роках. Він мав просторий салон, у якому могло перебувати до 16 пасажирів. Його також можна було переконфігурувати, щоб підлаштуватись під власні потреби. Автобус мав опалення та кондиціонер. Всього було створено 93 таких автомобілі протягом 20 років.
"Охта"
"Охта" — єдиний дослідний екземпляр авто, побудований у 1987 році. Це семимісне авто, салон якого міг трансформуватись. Задній ряд сидінь складався у стіл, щоб можна було працювати просто в авто. Передні крісла можна було розвернути на 180 градусів. Так автомобіль перетворювався у переговорну чи робочу кімнату.
"Тритон"
Це унікальне авто-амбія, яке могло пересуватись як по суші, так і по воді. До речі, мілководдям "Тритон" міг розвивати швидкість до 50 км/год. Трансмісія у нього була від Запорожця, а двигун — від Волги. Під час пересування по воді колеса піднімались вверх на тросі.
"Торпедо-ГАЗ"
"Торпедо-ГАЗ" — унікальний автомобіль, створений у 1951 році. Він мав ексклюзивний дизайн з каплеподібною формою кузова, навіяною авіаційною темою. У ньому використовувався 2,4-літровий двигун від "Побєди", який розвивав потужність 105 кінських сил. Автомобіль був рекордсменом за швидкістю — він розвивав небачені для того часу 191 км/год.
Раніше "Телеграф" писав, як в СРСР масово крали дизайн авто. Копіювали майже все.