60 років тому Дніпром ходили "Ракети" з підводними крилами: як це було
- Автор
- Дата публікації
- Автор
"Ракета" — серія пасажирських річкових суден на підводних крилах
Міста змінюються. З’являються нові мости, будівлі та парки, а щось непомітно зникає, залишаючи слід лише у спогадах та на старих фотографіях. Мало хто сьогодні пам’ятає, що кілька десятків років тому нарівні із наземним транспортом мав популярність морський. Дніпром ходили крилаті судна — "Ракети", "Метеори", "Комети".
Раніше ми розповідали, як рибалили на Дніпрі 100 років тому. Тепер "Телеграф" пропонує подивитися на старі фото та уявити, як це було – подорожувати Дніпром на таких дивовижних кораблях.
У 60–80-х роках акваторією Дніпра курсували судна на підводних крилах. "Ракети", "Метеори", "Комети" не просто пливли — вони буквально "летіли" над водою, залишаючи за собою лише білий слід.
Першим швидкісним судном на Дніпрі став "Метеор-1", який розпочав регулярні рейси у 1963 році. Згодом з’явилися і знамениті "Ракети". Влітку рейси маршрутом Дніпро (у ті часи ще Дніпропетровськ) – Запоріжжя ходили майже щогодини, а квиток коштував 3 рублі. Дістатися водою до Києва можна було за 8 рублів. Ці рейси були неймовірно популярні – не тільки як спосіб подорожі, а і як сімейна розвага, зазначає dnepr.info.
Поїздка на "Ракеті" до мальовничої бухти перетворювалася на справжню подію. Кормовий майданчик відкривав чудові краєвиди на Дніпро, а теплий вітер і бризки води робили прогулянку незабутньою. Сім’ї з дітьми вирушали на Шевський острів, де було обладнано причал, кафе та пляж.
Не менш популярними були рейси на шлюзи – видовище, коли судно проходить величезні гідротехнічні споруди, заворожувало дорослих та дітей. Особливо вражав момент "зльоту", коли "Ракета" виходила на крила, набираючи швидкість. Пасажири із захопленням стежили за цим з ілюмінаторів.
Згодом подорожі на воді поступово відходили на другий план. До кінця 80-х річковий флот почали розформовувати – судна продавали за кордон чи утилізували. У 90-х "Метеори" ще ходили Дніпром, але з кожним роком їх ставало дедалі менше.
Сьогодні старі фотографії – єдине, що нагадує про ті подорожі водою.
Також ми розповідали, як виглядав і де знаходився театр у Харкові, який у вечірній час працював як розважальний заклад та бордель.