Ремонт доріг у мороз та дощ: головний київський дорожник пояснив, чому це відбувається

Читать на русском
Автор
Робітники латають дороги у Києві за будь-якої погоди
Робітники латають дороги у Києві за будь-якої погоди. Фото Відкриті джерела

Ремонт доріг у столиці не припиняється цілий рік

Столичні комунальні служби регулярно займаються ремонтом дорожнього покриття в осінньо-зимовий період. Ця тенденція багато років не перестає дивувати і хвилювати городян, які впевнені, що такий ремонт — це марна трата часу та "закатуванням грошей" в асфальт.

Однак, як виявилось, не все так просто й однозначно. Про причини та доцільність ремонту дорожнього полотна в осінньо-зимовий період розповів в інтерв’ю порталу "Вечірній Київ" генеральний директор КК "Київавтодор" Олександр Федоренко.

Так, в осінньо-зимовий період дорожньому покриттю загрожує підвищена небезпека руйнування. Це пов’язано з температурними гойдалками та зливами/завірюхами, які по 7-12 разів за сезон накривають місто.

Крім цього, взимку комунальники змушені обробляти проїжджі частини різними реагентами, які через перепади температур активно руйнують дороги.

Особливо це небезпечно для тих вулиць, які десятки років не ремонтувалися та їх експлуатаційні терміни вже спливли.

"Комунальні служби утримують (дороги — ред.) у належному проїжджому стані. Це обробка проїжджої частини різними реагентами, прибирання. У нас в арсеналі є сіль, пісково-соляна суміш, розчин солі та бішофіт. Чому я про це кажу: всі ці реагенти при перепадах температур впливають на стан дорожнього покриття, яке в холодну пору року найбільше руйнується. Особливо на тих вулицях, які десятки років не ремонтувалися і їх експлуатаційні поточні терміни вже спливли", — зазначив Федоренко.

За його словами, залежно від інтенсивності руху потрібно робити поточні ремонти на вулицях після 5 -7 років експлуатації. Капітальний ремонт – після 8-12 років. Якщо ж дорожнє покриття простояло без ремонту 20-40 років, то воно стає застарілим і в холоді, через замерзання-відтавання вологи, відбувається кристалізація того самого сполучного елемента асфальто-бетонної суміші — бітуму.

Саме тому взимку на дорогах з’являється все більше ям, а комунальники змушені проводити ремонт доріг і сніг, і дощ, і мороз. Для цього є спеціальні асфальтобетонні суміші, які призначені для використання в складних погодних умовах.

"Наразі нашими нормативними документами передбачений зимовий ямковий ремонт з використанням холодних асфальтобетонних сумішей, литого асфальтобетону. Ці технології використовують і в мороз, і в дощову погоду. Коли більш-менш суха погода й мороз ми використовуємо гарячі суміші. Їх доставляємо у спеціальних термобункерах.

Зрозуміло, що це тимчасовий ремонт, але ми таким чином ліквідуємо аварійні місця, щоб автомобілі не попадали в ями й забезпечуємо безпеку дорожнього руху. Суспільству давно вже не подобається це словосполучення — ямковий ремонт — але ми від цього нікуди не дінемося", – резюмував Федоренко.

Раніше "Телеграф" повідомляв про те, що у Києві Подольсько-Воскресенським мостом, який з’єднає історичну правобережну частину міста зі спальними районами на лівому березі Дніпра, відкрили проїзд для автобусів, спецтранспорту та автомобілів екстрених служб.

Як повідомлялося раніше, будівництво Подільсько-Воскресенського мостового переходу є одним із наймасштабніших київських довгобудів. Будівництво конструкції продовжується ще з 1990-х років, але саме цей міст має стати найбільшим арочним мостом у Європі.