У Києві міст Патона тріщить по швах: що радять експерти

Читать на русском
Автор
Аварійний міст Патона
Аварійний міст Патона. Фото the-village.com.ua

Найстарішому діючому мосту столиці потрібне термінове перекриття

У Києві стан аварійного мосту Патона продовжує погіршуватися, а автовласники скаржаться, що через ями та пошкоджені елементи мостової конструкції пробивають шини авто. Про це йдеться в статті на "Телеграфі" про підвішений стан реконструкції найстарішого мосту столиці.

У коментарі виданню інженер і транспортний експерт Дмитро Беспалов нагадав, що міст Патона за класифікацією експлуатаційних станів споруд фахівці віднесли до п'ятого (найнижчого) стану — "Непрацездатний".

— Влітку минулого року працювала урядова комісія, скликана на вимогу РНБО, яка перевіряла стан мостів в Україні. Ця комісія отримала дані від балансоутримувача мосту — КП "Київавтошляхміст", — яке підтвердило, що міст знаходиться в п'ятому стані, непрацездатному.

За законом, цей міст треба не ремонтувати і не реконструювати, а реставрувати. Тому що він є пам'яткою архітектури. Можливо, це й було однією з причин, чому все затримується (роботи з відновлення чи реставрації. — Авт.). Тому що, мабуть, ми не знаємо і не вміємо, як з цим працювати (як такі споруди реставрувати). Для цього потрібна інша документація (аніж для відбудови чи реконструкції звичайного мосту. — Авт.). Місто намагалося замовити послугу з розробки проєктної документації, принаймні на цю реставрацію, яка б мала визначити обсяг коштів і строки. Але роботи так і не розпочалися, — констатує експерт.

За його словами, загалом Київ "важко назвати містом, яке успішно реалізує інфраструктурні проєкти", і, можливо, міст Патона теж став жертвою такої провальної політики.

— Можливо, це пов'язано з нестачею грошей, — продовжує Дмитро Беспалов. — Можливо, причина із затягуванням пов'язана з розпорошенням уваги. Можливо, з якоюсь розмитою відповідальністю.

Що стосується мосту, стан "Непрацездатний" означає саме те, що й написано (тобто він не здатен функціонувати за призначенням. — Авт.). Наприклад, четвертий стан — "Обмежено працездатний". Відповідно, зараз терміново потрібно робити дві речі: або формально внести зміни в документи, які класифікують стан споруди і запровадити додаткові категорії типу "Геть непрацездатний", "Абсолютно непрацездатний", "Тотально непрацездатний" (чи принаймні не називати якийсь об'єкт непрацездатним); або дійсно потрібно терміново його закривати і починати роботи.

Ситуація з мостом Патона, який протягом багатьох років працював непрацездатним, є нонсенсом. У такому разі вважаю, що треба скасовувати всі інженерні документи, адже якщо ми ними не користуємося, який сенс їх мати?! — додає транспортний експерт.

Зазначимо, раніше в уряді визнавали незадовільний стан цієї мостової переправи, але прогнозували, що її ремонт може початися 2024 року вже після повноцінного запуску Подільсько-Воскресенського мосту.

"Київ активно добудовує Подільсько-Воскресенський міст… Щойно вони запустять по ньому нормальний рух, то почнуть закривати мости (Патона і Метро) на капітальний ремонт", — неофіційно повідомили на початку року в Кабміні агенції LIGA.net.

Докладніше про ймовірні причини затримки реконструкції мосту Патона читайте на "Телеграф" в статті: "Аварійні мости Києва: на Патона арматура проколює шини авто, а ремонт переходу "завис" (відео)".

Нагадаємо, нещодавно очільниця партії "Слуга народу" Олена Шуляк в контексті стану метрополітену та інших підземних комунікацій столиці пояснювала "Телеграфу", чому Києву загрожує інженерний колапс.

Також "Телеграф" писав, що наприкінці січня 2024 року в Києві на Північному мості сталася позаштатна ситуація, через що комунальники обмежували рух для автотранспорту крайньою смугою у напрямку правого берега.