Steam Machine повертається: що відомо про гібрид ігрової консолі та ПК
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Нові ігрові гаджети можуть стати реальністю вже у 2026 році
Компанія Valve анонсувала відродження концепції Steam Machine. У масове виробництво цей девайс нібито планують запустити вже наступного, 2026 року, але поки що все це лишається на рівні інсайдерських прогнозів.
Нагадаємо, Steam Machine — це унікальна розробка компанії, яка поєднує в собі переваги ігрової консолі та персонального комп’ютера одночасно. Це може стати "другим пришестям" Steam Machine, яка п’ять років тому дещо випередила свій час.
"Телеграф" вирішив розібратися в перевагах і недоліках такої концепції та з’ясувати, чому раніше у Valve не вийшло.
Розмірами ґаджет можна порівняти зі 140-міліметровим кулером для ПК. Чорний куб зі сторонами близько 15 сантиметрів легко розміщується під телевізором. Але до реального втілення "в залізі" ще далеко — наразі йдеться лише про повернення Valve до самої ідеї Steam-консолі.
А й справді, яка ж це зручна іграшка! З одного боку, Steam Machine такий самий простий та комфортний у використанні ґаджет, як й PlayStation. Не потрібно копатися у Windows — усе працює, як у консольній екосистемі: інтерфейс, ігри та налаштування зібрані в одному місці. Просто під’єднуєш Steam Machine до телевізора, вмощуєшся на улюбленому дивані, запускаєш SteamOS — і ласкаво просимо в улюблену гру.
А водночас (в ідеалі) Steam Machine такий самий потужний і місткий, як ПК: він включає цілу ігрову бібліотеку. Ще один важливий момент полягає в тому, що, на відміну від PlayStation, Steam Machine дозволяє змінювати компоненти — так само, як у звичайному комп’ютері.
Ігрова індустрія розвивається, коли гравці та розробники отримують більше способів грати та створювати.
Філ Спенсер, голова компанії Xbox
Перша спроба створити консоль на базі ПК та SteamOS провалилася у 2018 році. Причин було декілька. Девайс коштував дорожче за ігрову консоль, за ціною наближаючись до ґеймерського ПК. SteamOS тоді був ще "сирим", багато ігор не працювали під Linux. А сотня різних конфігурацій від різних компаній лише плутала користувачів. Поступово Valve переключилася на інші проєкти, а портативний ігровий ПК Steam Deck витіснив із продажів перші Steam Machine.
Відродження концепту почалося наприкінці 2024 року. Під час перезапуску нібито врахували всі проблемні моменти попередньої спроби. Зокрема, софт довели до потрібної якості, а зручність інтерфейсу відшліфували на мільйонах користувачів Steam Deck.
ДОВІДКА
Valve Corporation (також відома як Valve Software) – американська приватна компанія, що займається розробкою, виданням культових комп’ютерних ігор Half-Life, Counter-Strike, Portal, Left 4 Dead та Dota 2, а також цифровою дистрибуцією. Заснована в 1996 році колишніми співробітниками Microsoft Гейбом Ньюеллом (який є її генеральним директором) та Майком Харрінгтоном. Штаб-квартира знаходиться в Белві, штат Вашингтон, США. Сервіс Steam, запущений у 2003 році, став основною платформою для розповсюдження ігор по всьому світу. Через нього продаються як ігри Valve, так й проекти сторонніх розробників.
Раніше "Телеграф" писав про головні технічні прогнози у кінофантастиці.