"Скопіювали майже все": як в СРСР масово крали дизайн авто
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 5858
![Скопійовані авто](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428x240/b/f4/26b4a803-834f13e7c215e18c318d2e19beb6df4b.jpg?v=7014_1)
У доробках радянських дизайнерів немає унікальних розробок
Радянські можновладці заради перемоги за вплив між Заходом та СРСР були готові майже на все. І дійсно, у деяких сферах радянський народ був кращим. Наприклад, у космосі, чи виробництві зброї. Проте, коли мова йшла про авто, ні до чого кращого, крім плагіату, вони не додумались.
Уявіть собі: дизайн кожного! автомобіля, яким так пишались у СРСР, є нічим іншим, як копією. З 1930-х років і до розпаду Союзу на теренах СРСР займались лише перейменуванням західних зразків автомобілебудування. Не вірите? Подивіться лише на ці фотографії.
Buick (1935) і ЗІС-101 (1936)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/2/13/a80e5372-70ab45213e43d54309511d1787eaa132.jpg?v=6583_1)
Радянським інженерам дуже сподобався цей класичний американський седан. Радянська копія була об’ємнішою та важчою аж на 600 кілограмів. А на 100 кілометрів шляху він витрачав майже 27 літрів бензину.
Opel Kadett (1939) і Москвич 400 (1946)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/6/2c/4ea5e618-80a465ed812148645b99ab849998f2c6.jpg?v=6110_1)
Радянським інженерам знадобилося аж 7 років, щоб перекопіювати легендарний Opel. І сталося це тільки після перемоги над нацистською Німеччиною у Другій світовій війні, коли Сталін наказав вивезти до СРСР цілий завод Opel. Так і почали виробляти "Москвич", вкравши не лише дизайн, але й обладнання і технології.
Fiat 600d (1955) і ЗАЗ 965 (1961)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/9/d7/a50a0b1a-20d546c20d08d841f2231dbbc4e11d79.jpg?v=6169_1)
Дизайн радянських авто копіювали не лише у затрофеїних заводах чи американських авто. Також інженерам приглянувся культовий італійський автомобіль Fiat 600d, який був у Європі дуже популярним. Через 6 років після випуску італійця в СРСР випустили ідентичний автомобіль. У нього не лише був дуже схожий дизайн, але й двері відчинялися проти руху авто.
NSU Prinz (1961) і ЗАЗ 968 (1971)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/0/a2/c0013b03-70c069617f54ccd8d69a6cd32c852a20.jpg?v=6232_1)
NSU Prinz — німецький автомобіль, який вироблявся компанією NSU Motorenwerke AG з 1958 по 1973 рік. NSU Prinz був невеликим легковим автомобілем, який мав популярність у свій час завдяки своєму компактному розміру та низькому споживанню пального. Автомобіль мав двигун, розташований ззаду, та задній привід.
ЗАЗ 968 — радянський автомобіль, який виготовлявся на Запорізькому автомобільному заводі в Україні з 1971 по 1980 рік. Цей автомобіль є модифікацією попередньої моделі ЗАЗ-966. ЗАЗ 968 також був компактним легковим автомобілем, відомим своїм економічним витратам пального та простотою в обслуговуванні.
Fiat 124 та Жигулі
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/7/4c/9d39cd2a-cd50f32f3a2755a8f4317c310b48b4c7.jpg?v=6739_1)
Fiat 124 — італійський автомобіль, який вперше був представлений у 1966 році. Він отримав широке визнання за свій елегантний дизайн та хороші динамічні характеристики. Вироблявся у різних кузовних варіантах, включаючи седан, купе, і спільно з італійським виробником Pininfarina навіть у формі кабріолета. Fiat 124 став популярним не тільки в Європі, але й у Сполучених Штатах.
Жигулі, відомі також як Lada, є радянським автомобілем, який вперше був представлений в 1970 році. Завод "АвтоВАЗ" в Росії випускав ці автомобілі, які базувалися на Fiat 124. Вони стали широко поширеними в СРСР та інших країнах Східної Європи. Більше моделей, які були скопійовані, дивіться у відео:
Раніше "Телеграф" писав про 10 найгірших моделей авто. Вони не проїдуть і 200 тисяч кілометрів.