Ви точно не впізнаєте це місце: як раніше виглядав київський центральний автовокзал (фото)

Читать на русском
Автор
6401
Центральний київський автовокзал
Центральний київський автовокзал. Фото Колаж "Телеграфу"

Знайомі місця крізь призму десятиліть

Столиця України може похвалитися своєю багатовіковою історією та колоритними місцями. Однією з найяскравіших і найвпізнаваніших локацій Києва безперечно є центральний автовокзал, що завжди був сповнений пасажирів і гудів, наче справжнє осине гніздо.

Тут у будь-яку пору року було велелюдно — щодня автовокзал обслуговував близько 7 тисяч пасажирів. "Другі ворота міста" — саме так називали це місце протягом багатьох десятиліть.

Редакція "Телеграфу" вирішила показати своїм читачам колоритні світлини київського центрального автовокзалу, зроблені в різний час, що чудово передають дух місця, яке просякнуте сльозами радості від довгоочікуваних зустрічей та гіркотою розставань.

Історія київського центрального автовокзалу

Центральний автовокзал у Києві – це ворота міста та одна з ключових транспортних вузлових точок столиці України. Він розташований біля станції метро "Деміївська" у Голосіївському районі. Тут курсують як внутрішні, так і міжнародні автобусні маршрути.

Збудований Центральний автовокзал Києва був у 1957-1961 роках. Спроектовано його було з розрахунку щоденного відправлення 600 автобусів 50 міжміських маршрутів, які обслуговували 7 тисяч пасажирів.

На початку 1970-х років поряд із автовокзалом звели автомобільний транспортний вузол. Тут завжди було багатолюдно — на знімках з минулого можна помітити, як пасажири поспішають до своїх автобусів чи відпочивають у затишних залах очікування.

Родзинкою в оформленні інтер’єру залів автовокзалу є мозаїчні керамічні панно.

Будівлю автовокзалу було вперше реконструйовано у 2015 році. Інтер’єр був оновлений, а зовні станція була обшита склом та вентильованим фасадом.

Наступна реконструкція відбулася 2021 року. Усередині було відреставровано мозаїчні панно, а в приміщенні автовокзалу відкрито готель.

Звідси зараз вирушають внутрішні рейси містами України та міжнародні — до європейських країн. Тут є каси, зони відпочинку, кафе, ресторани та магазини, а також точки обслуговування пасажирів.

Нагадаємо, що в мережі була опублікована унікальна кінохроніка, на якій можна побачити, як проходило будівництво найвідомішого туристичного об’єкту в Києві та найвищого в Україні монумента "Батьківщина-мати".

Висота скульптури від п’єдесталу до кінчика меча становить 62 метри (з постаментом – 102 метри). В одній руці статуя тримає 16-метровий меч, а в іншій – величезний щит. Він має 13 метрів заввишки і 8 метрів завширшки.

Раніше "Телеграф" розповідав про те, як виглядав київський ринок за часів СРСР в об’єктиві американського фотографа. У 1970-х роках столичний базар складався з кількох павільйонів і не міг запропонувати покупцям великий асортимент продуктів і заморську екзотику. Усі позиції були чіткими і зрозумілими, а ціни — фіксованими.