Ви точно не впізнаєте це місце: як раніше виглядав київський центральний автовокзал (фото)
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 7312
![Центральний київський автовокзал](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428x240/5/2c/6f31ea93-934d789c100321e34f86f3dc394402c5.jpg?v=4246_1)
Знайомі місця крізь призму десятиліть
Столиця України може похвалитися своєю багатовіковою історією та колоритними місцями. Однією з найяскравіших і найвпізнаваніших локацій Києва безперечно є центральний автовокзал, що завжди був сповнений пасажирів і гудів, наче справжнє осине гніздо.
Тут у будь-яку пору року було велелюдно — щодня автовокзал обслуговував близько 7 тисяч пасажирів. "Другі ворота міста" — саме так називали це місце протягом багатьох десятиліть.
Редакція "Телеграфу" вирішила показати своїм читачам колоритні світлини київського центрального автовокзалу, зроблені в різний час, що чудово передають дух місця, яке просякнуте сльозами радості від довгоочікуваних зустрічей та гіркотою розставань.
Історія київського центрального автовокзалу
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/6/28/4947a722-8b65a1c2e22dbee6fe47330daf1aa286.jpg?v=4490_1)
Центральний автовокзал у Києві – це ворота міста та одна з ключових транспортних вузлових точок столиці України. Він розташований біля станції метро "Деміївська" у Голосіївському районі. Тут курсують як внутрішні, так і міжнародні автобусні маршрути.
Збудований Центральний автовокзал Києва був у 1957-1961 роках. Спроектовано його було з розрахунку щоденного відправлення 600 автобусів 50 міжміських маршрутів, які обслуговували 7 тисяч пасажирів.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/3/44/8ae20ae0-bde37b95453fad512bd517a52db22443.jpg?v=4918_1)
На початку 1970-х років поряд із автовокзалом звели автомобільний транспортний вузол. Тут завжди було багатолюдно — на знімках з минулого можна помітити, як пасажири поспішають до своїх автобусів чи відпочивають у затишних залах очікування.
Родзинкою в оформленні інтер’єру залів автовокзалу є мозаїчні керамічні панно.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/6/f6/da18d6e3-d9dc0d3f11010a1243212bfe879e6f66.jpg?v=5211_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/1/3a/111ac88b-8319f64c432e390d788745d0a32273a1.jpg?v=5220_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/d/7b/becdd650-8d77c2d4d46435f299056064dd8a77bd.jpg?v=5234_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/b/f7/003bb32d-a33c02025f4ea62ed126a0ab1ab41f7b.jpg?v=5242_1)
Будівлю автовокзалу було вперше реконструйовано у 2015 році. Інтер’єр був оновлений, а зовні станція була обшита склом та вентильованим фасадом.
Наступна реконструкція відбулася 2021 року. Усередині було відреставровано мозаїчні панно, а в приміщенні автовокзалу відкрито готель.
Звідси зараз вирушають внутрішні рейси містами України та міжнародні — до європейських країн. Тут є каси, зони відпочинку, кафе, ресторани та магазини, а також точки обслуговування пасажирів.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/0/04/47d6ae4d-c71b257a64e4c011ee1e82ffdd3be040.jpg?v=5415_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/b/38/bdc5871c-469d979266893b876415f1fbbe47438b.jpg?v=5428_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/d/a6/9b985063-3e24e09ed7a45d2ce505a2d3485e4a6d.jpg?v=5437_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/a/c6/5167600f-3fcbd51c523a7a0c757650a478a6cc6a.jpg?v=5446_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/a/d9/7620f007-e2a84a05f000cb1e19d5d3c6d12f7d9a.jpg?v=5462_1)
Нагадаємо, що в мережі була опублікована унікальна кінохроніка, на якій можна побачити, як проходило будівництво найвідомішого туристичного об’єкту в Києві та найвищого в Україні монумента "Батьківщина-мати".
Висота скульптури від п’єдесталу до кінчика меча становить 62 метри (з постаментом – 102 метри). В одній руці статуя тримає 16-метровий меч, а в іншій – величезний щит. Він має 13 метрів заввишки і 8 метрів завширшки.
Раніше "Телеграф" розповідав про те, як виглядав київський ринок за часів СРСР в об’єктиві американського фотографа. У 1970-х роках столичний базар складався з кількох павільйонів і не міг запропонувати покупцям великий асортимент продуктів і заморську екзотику. Усі позиції були чіткими і зрозумілими, а ціни — фіксованими.