Заборона "брудного" пального: що буде з цінами на бензин та дизель

Читать на русском
Автор
З заправок зникне паливо найнижчого цінового сегменту
З заправок зникне паливо найнижчого цінового сегменту. Фото freepik.com

Для дотримання стандартів якості палива, крім постанови Кабміну потрібно посилення контролю за обігом бензину та дизелю

У вівторок, 23 січня, Уряд фактично заборонив використання автопалива стандартів нижчих за Євро-5. Відтак в Україні вже найближчім часом зникне пальне стандартів Євро-3 та Євро-4.

Своїм рішенням Кабмін вніс зміни до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив. Зміни внесено в частину відновлення дії вимог щодо якості пального на рівні не нижче Євро-5.

Зокрема, виключено пункт про дозвіл виготовлення й обігу в Україні палива Євро-3 та Євро-4. Також прописана заборона реалізації етилованого бензину.

Варто зазначити, що заборона на "брудне" паливо вже діяла в Україні до березня 2022 року. Проте через війну та дефіцит пального Уряд скасував її.

Як зазначено в пояснювальній записці, тоді в цьому була необхідність, "враховуючи критичну ситуацію, що склалася через руйнування нафтобаз, нафто- та газопереробних заводів, а також блокування традиційних шляхів постачання нафтопродукті внаслідок збройної агресії рф". Натомість зараз, йдеться в записці, налагоджені нові маршрути постачання, а ситуація на паливному ринку стабільна. Через це відновлюється дія європейських директив щодо палива, до яких у минулі роки приєдналась Україна.

Як пояснив "Бізнес-Телеграфу" керівник спеціальних проектів НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев, паливо стандартів Євро-3 та Євро-4 виробляється українськими міні-НПЗ, і реалізується через АЗС. Воно коштує дешевше, ніж бензин та дизель вищого стандарту Євро-5.

"Якщо останній коштує 55 гривень за літр, то паливо Євро-3 і Євро-4 — 50 гривень. Тож із заправок зникне паливо найнижчого цінового сегменту", — зазначив експерт.

Водіям доведеться заливати у баки лише паливо Євро-5. Хоча воно дорожче, але й якісніше. До того ж для автівок, випущених після 2000 року бензин та дизель Євро-3 та Євро-4 не рекомендовані виробником, вони негативно впливають на двигун.

Проте, щоб дотримувалися стандарти якості палива, крім постанови Кабміну потрібно ще посилення контролю за обігом бензину та дизелю. без цього нові правила просто не будуть працювати.

Детальніше читайте в статті "Телеграфа": Дешеве автопаливо зникне: Кабмін знов змінив правила гри на ринку нафтопродуктів

Раніше "Телеграф" розповідав, що ціни на пальне в Україні до кінця січня ще знизяться. На скільки подешевшає бензин, дизель та газ.