Через 120-річні колектори Києву загрожує інженерний колапс: Олена Шуляк — про системні проблеми столиці

Читать на русском
Автор
1030
Олена Шуляк
Олена Шуляк. Фото Sarakhan Vadym

Парламентарка прокоментувала ситуацію з хаотичною забудовою столиці та станом підземних мереж міста

Незадовільний стан підземних комунікацій та хаотична багаторічна забудова Києва не за правилами постійно призводять до великих аварії на мережах і можуть спричинити ще більший колапс, якщо не вживати системних кроків. Про це "Телеграфу" розповіла голова комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, очільниця партії "Слуга народу" Олена Шуляк, коментуючи можливу причину аварії між станціями "Либідська" та "Деміївська" у метро Києва через хаотичну забудову території поблизу шахт підземки.

Парламентарка нагадала, що у Києва нема актуального Генерального плану, і "ми живемо ще за Генпланом, який розробляли 1997 року".

— Він є застарілим і лише кожного року уточнювався детальними планами території (ДПТ). Ці ДПТ фінансували здебільшого за рахунок забудовників і враховували інтереси тих людей, які за це платили. В результаті бачимо, що Київ забудований не за правилами, а в інтересах певних груп осіб. Я не відкрию якусь суперправду, але ми дуже добре знаємо, що забудовники і місцева влада завжди взаємоповʼязані. І Київ не є винятком, — зазначила вона.

Тому, за її словами, потрібно припинити хаотичну забудову міста і провести аналіз того, "що потрібно зробити, аби затвердити сучасну містобудівну документацію".

— Потім подивитися, що в Києві відбувається з підземними мережами, — продовжила Олена Шуляк. — Бо ми бачимо, як щороку відбуваються великі аварії. А враховуючи, що в столиці є колектори, збудовані ще 1903 року, то ми можемо опинитися на межі інженерного колапсу, який точно не додасть оптимізму киянам, — зауважила голова комітету.

Окрім того, як додала народна обраниця, обов'язково потрібно переглянути всі правила, за якими саме має розвиватись місто, "бо сьогодні багато говорять про безбар'єрність, інклюзію тощо".

— На жаль, у Києві це залишається тільки розмовами на різного роду конференціях, але саме місто нічого не робить. Та й взагалі, вже потрібно переходити до європейських стандартів і містобудування, і планування. І ставити на перше місце жителя міста, а не власну наживу, — підсумувала парламентарка.

Як повідомлялось, 8 грудня 2023 року шість станцій метро на синій гілці у Києві раптово закрили через підтоплення, що спричинило виникнення у місті справжнього транспортного колапсу.

Після цього метрополітен запустив човниковий рух поїздів у напрямку "Теремків" і назад, а поліція прийшла до КП "Київський метрополітен" та КМДА з обшуками у рамках розслідування обставин аварії у шахті метро.

Потім з’явилася інформація про те, що над "затопленою" станцією метро сталася нова НП.

Раніше архітектор Анатолій Фролов в інтерв`ю "Телеграфу" називав серед можливих причин руйнування тунелю між станціями "Либідська" та "Деміївська" порушення норм будівництва ТЦ Ocean Mall. А також прогнозував, які станції столичної підземки може затопити наступними.