Лайнер-місто "Ікона морів" відчалив у перше плавання. Як воно, опинитись на найбільшому у світі судні

Читать на русском
Автор
926
Колаж "Телеграф"

Він у п'ять разів більший за "Титанік"

Найбільший у світі круїзний лайнер Icon of the Seas від компанії Royal Caribbean вирушив у своє перше плавання з пасажирами на борту. Це справжнє місто на воді для 7600 пасажирів та понад 2000 членів екіпажу. Прибуття 250 800-тонного судна Royal Caribbean привернуло увагу світу, дехто дивувався його нашпигованості усім аж до льодової арени. Водночас екоактивісти критикують лайнер за шкоду навколишньому середовищу. "Телеграф" зібрав найцікавіші факти, які треба знати про це диво суднобудування, виготовлене у Фінляндії.

Судно-гігант

Лайнер б’є рекорди кількома способами: він може похвалитися найбільшим у світі аквапарком на морі (категорія 6) і басейном на морі (Royal Bay). Крім того, він трохи довший, ніж попередній лайнер Wonder of the Seas компанії Royal Caribbean (раніше мав титул найбільшого круїзного лайнера у світі), і вміщує більшу кількість пасажирів і екіпажу — 7600 та 2000 відповідно. Для порівняння, максимальна місткість Wonder of the Seas становила 6988 гостей.

"Ікона морів" довша, ніж Ейфелева вежа, та становить 365 метрів завдовжки. Тут є 7 басейнів, аквапарк із шістьма водними гірками, понад 40 барів і ресторанів, розташованих у восьми "районах". Також судно у п'ять разів більше за "Титанік", складається з 20 палуб. Потрібно приблизно шість хвилин, щоб пройти від одного кінця судна до іншого — і це без зупинки.

Будівництво судна обійшлося Royal Caribbean International у значну ціну в районі двох мільярдів доларів. Його збудували на фінській корабельні у місті Турку, де раніше виготовили дев’ять попередніх суден для Royal Caribbean.

Плавуче місто

По суті, "Ікона морів" є плавучим містом на воді, де абсолютно різні люди мають знайти для себе цікаві розваги під час 7-денної відпустки. Задум організаторів у тому, що лайнер має сподобатися як сім’ям з дітьми, так і чайлд-фрі, які мають окремі зони без дитячого галасу, тим, хто чекає тихого відпочинку, а також тим, хто прагне розваг.

Зона "Центральний парк" просто неба — це зелена зона з живими рослинами, яка пропонує ресторани й бари, де можна пообідати. "Королівська набережна" може похвалитися приголомшливим видом на океан через вікна від підлоги до стелі, обладнані сполученими палубами. У цьому районі також є понад 15 закладів харчування. Тут є навіть водоспад, а також панорамний вид на океан.

Центральний парк
Судно має на борту навіть аквапарк

Для тих, хто хоче відпочити біля басейну, The Hideaway пропонує підвісний пейзажний басейн із видом на море, а Chill Island має найширший басейн. Є також неглибокий бар-басейн Swim & Tonic шезлонгами прямо у воді, де гості можуть насолоджуватися освіжаючими напоями прямо у воді у воді. Там також є невеликий театр, караоке, спортивні майданчики для гри в теніс та волейбол, атракціони для дітей та аквапарк. На чотирьох "сценах" круїзу (театри та льодова арена) глядачів розважають виставами "Чарівника країни Оз", фігуристи показують стрибки та трюки на льоду у постановках "Променева зірка: Елементарна краса" та "Одного разу: Королівський бал". В Aqua Theatre влаштовують шоу дайвери олімпійського рівня, слеклайнери та синхронні плавці. Окрім того, у ресторанах грає жива музика на різний смак, а відвідувачів розважають степндап-коміки.

Приміром, для любителів пригод і сімей острів Thrill Island і Surfside є ідеальними місцями. Сміливим відвідувачам пропонують симулятор серфінгу, скелелазіння, канатну доріжку Crown's Edge.Спокійніші розваги включають каруселі. Маючи 2805 кают і понад 28 різних типів номерів, Icon of the Seas пропонує унікальний спосіб життя в круїзі.

Верхню частину судна увінчує AquaDome заввишки 24 метри зі сталі та скла, в якому розміщено театр, де виступають дайвери, водяна завіса заввишки 16 метри, бар і перший ресторанний зал Royal Caribbean.

Зіркові гості

27 січня Icon of the Seas вирушив у свій перший круїз. Icon of the Seas відправлятиметься з Маямі на Східні та Західні Кариби протягом семи ночей протягом усього року. Кожне плавання включатиме відвідування Perfect Day at CocoCay, приватного острова Royal Caribbean, а також його нового розширення, Hideaway Beach.

Зірковий футболіст Ліонель Мессі, який зараз грає за "Інтер Маямі", взяв участь у церемонії присвоєння назви судну. Він "на щастя" розбив пляшку шампанського об ніс судна. Шум навколо судна такий, що попередні продажі були рекордними. Компанія пережила найбільший день бронювання в жовтні.

Але є одне але

Викиди шкідливих речовин. Десятиліттями круїзну індустрію критикували за її негативний вплив на навколишнє середовище, нове судно-гігант не стало винятком.Судно працює на зрідженому природному газі та викидає шкідливий метан, передає Reuters із посиланням на екологів.

"За нашими оцінками, використання СПГ як суднового палива викидає на 120% більше викидів парникових газів протягом життєвого циклу, ніж судновий газойль", — сказав Брайан Комер, директор морської програми Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT)

З точки зору стримування глобального потепління, метан у 80 разів гірший, ніж вуглекислий газ, що робить скорочення цих викидів ключовим для стримування.

Круїзні лайнери, такі як Icon of the Seas, використовують двопаливні двигуни низького тиску, які витікають метан в атмосферу під час процесу згоряння, відомого як "ковзання метану". Інші двигуни, які викидають менше метану, занадто високі, щоб поміститися на круїзне судно.

У відповідь на критику, компанія Royal Caribbean стверджує, що її нове судно на 24% ефективніше за викиди вуглекислого газу, ніж того вимагає міжнародна морська організація (IMO). Також там стверджують, що завдяки таким функціям, як двигуни, що працюють на зрідженому природному газі (СПГ), теплу від двигунів, яке використовується для підігріву води, і можливість підключатися до електрики в портах, Icon of the Seas стане "найбільш стійким судном на сьогодні".

Раніше "Телеграф" розповідав, як українка з Одеси здійснила туристичний політ до космосу на борту "Галактики 06".