Ви ламаєте турбодвигун, навіть не замислюючись: чому турбіна не любить холостих обертів

Читать на русском
Автор
1342
Турбодвигун Новина оновлена 26 липня 2024, 10:33
Турбодвигун. Фото Pinterest

Турбодвигуни стали популярними завдяки своїй потужності та ефективності, але вони вимагають особливого догляду

Принцип роботи турбодвигуна заснований на використанні енергії вихлопних газів для додаткового нагнітання повітря в камеру згоряння. Це дозволяє спалювати більше пального і, відповідно, отримувати більше потужності. Однак, як і будь-яка складна технологія, турбодвигуни вимагають особливої уваги та правильної експлуатації.

Багато автовласників запитують: чи ушкоджується турбіна двигуна внутрішнього згоряння при роботі на холостому ходу? Експерти-автомеханіки дають відповідь на це питання.

Як працює турбіна на холостих оборотах

Крильчатка турбіни починає обертатися відразу після запуску двигуна, оскільки через неї проходять вихлопні гази. Однак на холостому ходу турбокомпресор розкручується мінімально і не виходить на робочий режим. Тому в цей момент зношування турбіни практично немає.

Ефективний режим роботи турбіни, залежно від типу двигуна та налаштувань, починається приблизно з 2000-2500 оборотів двигуна. Пікові значення наддуву турбіна в діапазоні 3000-4000 об/хв.

Чому довга робота на холостому ходу не корисна для двигуна

Попри те, що сама турбіна не страждає під час роботи на холостому ходу, тривала експлуатація турбодвигуна в такому режимі небажана. Причина в тому, що бензинові та дизельні двигуни з турбонаддувом збільшують витрату олії при тривалій роботі без навантаження.

При роботі на холостому ході турбіна створює низький тиск, і пари олії можуть проникати через різні сполуки каталітичний нейтралізатор. Коли водій натискає на педаль газу або починає рух, з вихлопної труби може піти синій дим — результат горіння олії, що просочилася через турбокомпресор. Хоча турбіна в цій ситуації не страждає, реальні збитки можуть бути завдані головці блоку циліндрів, клапанам і впускному колектору двигуна.

Раніше "Телеграф" писав, чому навіть найкрутіші шини можна вбити за один сезон. Ці помилки припускаються майже всі водії.