Vodafone блокує номер за неоплату тарифу? Оператор пояснив дивну ситуацію
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 10700

Якщо номер заблоковано — абонент не може дзвонити
Мобільний оператор "Vodafone" блокує номери мобільних телефонів контрактної форми за несплату тарифу, якщо перевищено кредитний ліміт. Відновити номер можна тільки після поповнення рахунку.
Про це повідомляє кореспондент "Телеграфу". Зазначається, що блокування номера відбувається буквально на наступний день завершення дії тарифу, коли оператор списує гроші в "борг", перевищуючи кредитний ліміт.
Тобто, якщо проґавив день поповнення або взагалі не планував цього робити, номер все одно буде заблоковано за умови перевищення кредитного ліміту. Ба більше, оператор, коли попереджає про завершення дії тарифу, нічого не пише про блокування номера і списання грошей в "борг". На скриншоті повідомлення нашого кореспондента видно, що у пʼятницю, 30 травня (за два дні до початку нового тарифного плану), просто прийшло нагадування поповнити мобільний рахунок вчасно.

"Ваш номер тимчасово заблоковано за низьким балансом. Для відновлення надання послуг, будь ласка, сплатіть заборгованість", — йдеться у повідомленні.

Зауважимо, що наш кореспондент сплатив за новий тариф ще до блокування номера (о 8:58), однак Vodafone все одно це зробив. Адже оператор не отримав кошти на свій рахунок і лише через 30 хв після оплати, номер було розблоковано (відповідного повідомлення не надходило, але стали доступні послуги мобільного інтернету та вихідні дзвінки). Окрім того, раніше за цим номер не виникало таких ситуації.


На виписці з "Водафону" за травень зазначено, що оплату за тариф було стягнуто вночі, але на рахунку не було достатньо коштів. О 8:58 наш кореспондент поклав на мобільний рахунок необхідну суму і (також о 8:58) отримав повідомлення про блокування номера. Зробити виписку поповнень рахунку за травень наразі не можливо, бо така звітність стає доступна 5 числа теперішнього місяця і за попередній період.

Попри те, що у виписці зазначено, що повідомлення від компанії надходили о 9:01, зауважимо, що на телефоні вони відсутні. Як видно на скриншоті, після повідомлення про блокування номера наступне смс від "Водафону" прийшло о 9:47 і повідомлення про підвищення кредитного ліміту.

Наголошуємо, що дана ситуація стосується номерів контрактної форми, тобто тарифів, які оформлюються за допомогою паспорта. Оператор зазвичай попереджає про основні відмінності контрактної та передплатної форми, однак більшість не звертає увагу на кредитний ліміт і те, що його переміщення загрожує блокування номера. До слова, мінімальний кредитний ліміт становить 100 грн, а усі тарифи коштують набагато більше. Змінити ліміт можна у додатку або на сайті, але якщо номер заблоковано треба спочатку поповнити рахунок.
Проте і в цій ситуації є ще один дуже неприємний нюанс. Поповнити рахунок, користуючись мобільним інтернетом не вийде, адже він не працюватиме поки заблоковано номер. Хоча раніше Vodafone за передплатною формою надавав можливість щодня сплачувати лише за мобільний інтернет без покупки повного тарифу. Наразі ж така політика оператора додає багато дискомфорту, особливо пенсіонерам, які не завжди мають змогу вчасно поповнювати телефон.
Ба більше, якщо номер заблоковано — абонент не може дзвонити, тобто пенсіонер може і не знати, що його номер не діє, хіба що прочитає повідомлення від оператора. На порталі Vodafone зазначено, що номер блокується за перевищення кредитного ліміту, якщо не поповнено телефон. У кожного користувача свій ліміт, який можна змінити у застосунку, що для пенсіонерів проблематично. Аби уникнути блокування, оператор радить підключити автопоповнення або купити тариф за абонплатою одразу на рік.
Також на сайті Vodafone вказано: "Суттєвою перевагою контрактних тарифів є можливість залишатись на зв’язку навіть якщо кошти на рахунку закінчились і оплатити послуги після їх використання". Але по факту на зв'язку без оплати тарифу буде лише той, хто збільшив кредитний ліміт, це зазначив сам оператор.

"Можна користуватись, але якщо не перевищено кредитний ліміт", — йдеться у повідомленні.
На питання, що ж робити в такому випадку пенсіонерам, які навіть можуть не знати про цей нюанс, Vodafone порадив телефонувати на гарячу лінію, але без поповнення рахунку за перевищеного кредитного ліміту номер не розблокують.



Що каже пресслужба Vodafone
Мобільний оператор наголошує, що наразі діють стандартні умови обслуговування. Вони залишаються незмінними, зокрема:
- Для клієнтів передплати у разі несплати тарифного пакета автоматично активується тариф на день.
- Для контракту у разі несплати рахунку за попередній місяць вихідні події обмежуються, але вхідні дзвінки, SMS і поповнення рахунку залишаються доступними.
- Вхідний зв'язок залишається доступним незалежно від статусу оплати тарифного пакета.
Раніше "Телеграф" розповідав, чи є пільгові тарифи для студентів у lifecell.