Скільки років ще чекати метро на Троєщину: цифра озвучена, але є "але"

Читать на русском
Автор
Будівництво станцій метро на Подільсько-Воскресенському мості
Будівництво станцій метро на Подільсько-Воскресенському мості. Фото КГГА

Доля метро на Троєщину вже багато років перебуває в підвішеному стані

У планах розвитку столичної інфраструктури на 2024-2025 роки анонсовано старт будівництва метро на Троєщину, а саме ділянки Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену від станції "Глибочицька" до станції "Райдужна". На це в програмі закладено символічні 5 мільйонів гривень в 2024 році та 20 мільйонів гривень в 2025-му. Це дозволить, як сказано у цільовій програмі, пройти 10 метрів до кінця зазначеного періоду.

Проте проектної документації на будівництво станцій "жовтої" гілки метро, на даний момент, немає. Про це заявив голова столичної підземки Віктор Брагінський в інтерв’ю "LB.ua".

Метро на Троєщину, за планом, перетинатиме Дніпро через Подільсько-Воскресенський мостовий перехід, де в основних конструкціях вже збудовано три станції майбутньої "жовтої" гілки підземки: "Суднобудівна", "Труханів острів" та "Затока Десенка".

Однак, на думку Брагінського, відкривати їх немає сенсу, оскільки вони не пов’язані з наявною інфраструктурою метрополітену і знаходяться у спеціальній зоні під мостом.

За його словами, будівництво самого метро на Троєщину та пересадкового вузла на станції "Тараса Шевченка" — це комплексний проект, який має розроблятися одночасно. Проте, на даний момент, проект навіть не почали робити.

Все це — проект, експертиза та будівництво трьох станцій — триватиме близько 4-5 років за найоптимістичніших прогнозів.

"Проекту немає. Проект треба зробити. Це рік. Тому що 90 днів триває експертиза. Рік на те, щоб зробити проект. І будівництво, враховуючи, що це три станції, — десь чотири роки", — заявив Брагінський.

Проект ліній метро на Троєщину
Проект ліній метро на Троєщину

Глава столичної підземки також наголосив, що будівництво метро на Троєщину — це дуже складний та амбітний проект, який потрібно реалізовувати поступово у кілька етапів.

"Щоб починати будівництво метро на Троєщину, на мою думку, треба не брати для реалізації весь проект у комплексі. Це дуже важкий проект — 18 станцій. Треба починати його будувати по черзі.

Перша черга будівництва передбачає три станції. Станція "Тараса Шевченка" — перехід на станцію "Подільська", поєднання Оболонської та Теремківської ліній. Потім станція глибокої закладки — це "Глибочицька" — перехід на "Лук’янівську", це поєднання із Сирецько-Печерською лінією. Міст ми повинні пройти без зупинок, не робити там станцій. І далі станцію зробити вже на Троєщині. Передпроєктом планували зробити її на Воскресенці", — зазначив Брагінський.

Також він підкреслив, що вони візьмуться за розробку проектної документації тоді, коли на це у міста з’являться гроші.

"Щойно у міста з’являться кошти для такого будівництва і ми будемо визначені як комунальне підприємство — замовник цього будівництва, ми швидко приступимо до проектування", — резюмував Брагінський.

Схема "жовтої" лінії метро

Для довідки: Троєщина розташована на північному сході Києва і в цьому районі проживає понад півмільйона мешканців. Проект включення Троєщини до мережі метрополітену було розроблено ще в минулому столітті, проте через брак грошей будівництво досі не розпочато. 2016 року Київ оцінював будівництво метро на Троєщину в 31,6 млрд гривень.

Спочатку передбачалося, що будівництво метро на Троєщину проходитиме у 5 етапів. Перший етап — це ділянка від станції "Глибочицька" до станції "Райдужна".

Ця ділянка повинна була складатися з 6 станцій: "Глибочицька" (з пересадкою на ст. Метро "Лук’янівська"), "Подільська" (з пересадкою на ст. Метро "Тараса Шевченка"), "Суднобудівна", "Труханів острів", " Затока Десенка" та "Райдужна". Метро має перетинати Дніпро через Подільсько-Воскресенський мостовий перехід. Перший етап збиралися реалізувати до 2025 року.

Раніше "Телеграф" повідомляв про те, що комунальне підприємство "Київський метрополітен" розірвало договір із АТ "Київметробуд" на будівництво Сирецько-Печерської лінії у бік житлового масиву Виноградар. Причиною цього стали зриви термінів проведення будівельних робіт.