Метро на Виноградар буде через три роки? У якому стані зараз цей недобуд
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 968
![Недобудована ділянка підземки в напрямку майбутньої станції "Мостицька"](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428x240/2/7f/1025dbea-c51aecb442d7990d3d1a17aac5c667f2.jpg?v=9104_1)
У "Київському метрополітені" розказали "Телеграфу" про технічний стан зведеної шахти від станції "Сирець"
На сьогоднішній день стан недобудованого тунелю метро в напрямку Виноградаря перебуває у задовільному стані, цю шахту підземки періодично перевіряють, а граничний строк даної підземної конструкції обчислюється сотнями років. Про це у відповіді на запит "Телеграфу" повідомили в КП "Київський метрополітен".
— Збудований правий перегінний тунель від станції "Мостицька" до ст. "Сирець" знаходиться в задовільному технічному стані та відповідає рішенням, передбаченим проєктною документацією. Відповідно до ДБН В.2.3-7:2018 (Метрополітени, будівельні матеріали і конструкції, які застосовуються), проєктний строк служби оправ перегінних та станційних тунелів, притунельних та пристанційних споруд повинен становити не менше, ніж 250 років. Підприємство постійно веде періодичний нагляд за шахтою (стволом) № 215, — розказав заступник директора КП Дмитро Пеклун.
![Проєкт нових станцій зеленої гілки в бік Виноградаря](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/1/ed/3aea5e6a-83e87aeb3669893a2626cf8fcbacced1.jpg?v=9274_1)
За його словами, після укладання контракту з підрядником будівництва для добудови другого тунелю та продовження ділянки в напрямку Виноградаря орієнтовно будроботи триватимуть 30 місяців (тобто два роки і шість місяців). Але це іще не межа.
— Тривалість завершення будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції "Сирець" на житловий масив Виноградар з електродепо у Подільському районі (1 черга будівництва) — 30 місяців (відповідно до експертного звіту (позитивного) щодо розгляду проєктної документації на будівництво, затвердженого ДП "Укрдержбудекспертиза" від 20.12.2023 №00-0279/01-23/ПБ) після укладання договору з підрядною організацією, отримання підприємством дозволу на виконання будівельних робіт та з урахуванням доведення відповідних бюджетних асигнувань. Термін введення в експлуатацію об’єкта буде визначено після укладання договору на виконання будівельних робіт з підрядною організацією, — розказав топменеджер.
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/4/7a/ba15b39a-d2c224ca2ca8825e8d666eb9d8c887a4.jpg?v=9498_1)
![](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/e/86/3642cf81-b59765d35149d06e9a010a24ad00786e.jpg?v=9511_1)
Зазначимо, 13 травня 2024 року метрополітенівці оголосили тендер на зведення ділянки підземки в напрямку Виноградаря з добудовою двох станцій. Вартість робіт — майже 14 мільярдів гривень. При цьому кінцевий строк виконання робіт чи надання послуг в тендерній документації вказується 30 грудня 2026 року.
![Тендер на добудову метро на Виноградар. Джерело - Prozorro](https://telegraf.com.ua/static/storage/thumbs/428-*/9/ac/cb71240e-9f551cdb87e831e5a3a2b2190d551ac9.jpg?v=8750_1)
За даними аналітичної системи Prozorro, станом на понеділок, 20 травня, дані про учасників цього тендеру відсутні. Іншими словами, ще поки жоден потенційний учасник торгів не подав своїх пропозицій.
Як повідомлялось, у грудні 2023 року КП "Київський метрополітен" у судовому порядку розірвав договір з АТ "Київметробуд". Причиною стало припинення дії договору через незадовільні терміни виконання підрядною організацією будівельних робіт.
Окрім того, через суд вирішується і питання про стягнення частини попередньої оплати "Київметробуду", використання якої не підтверджено відповідними актами виконаних робіт. Мова йде про суму у розмірі близько 4 млрд грн.
Нові станції зеленої гілки метро "Мостицька" та "Проспект Правди" (зараз назва цієї проєктної зупинки — "Варшавська") почали будувати у Києві у 2019-му. Відтоді строки запуску руху на добудованій ділянці постійно переносилися.
Цього року стало відомо, що Національне антикорупційне бюро проводить досудове розслідування щодо можливих неправомірних дій з боку колишнього начальника КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського, який звільнився з посади після гучного корупційного скандалу.
Так, "Телеграф" провів журналістське розслідування про роботу Брагінського в керівництві підземки. Вдалося з'ясувати, як сотні мільйонів гривень від "Київського метрополітену" переказували пов'язаній з Брагінським та його партнером компанії, а також — яким саме чином виводили кошти, що повинні були піти на ремонт метро.