Конфіскація авто та до 51 тис. штрафу: в Україні готують жорсткіші покарання за порушення ПДР

Читать на русском
Автор
Штрафи за перевищення швидкості Новина оновлена 01 жовтня 2025, 17:40
Штрафи за перевищення швидкості. Фото Колаж "Телеграфу"

Штрафи за перевищення швидкості та керування у стані алкогольного сп'яніння значно зростуть

В Україні готуються змінити законодавство у сфері дорожнього руху, посиливши відповідальність для водіїв-порушників, особливо за перевищення швидкості.

Однією з ключових пропозицій є скасування "допустимого" перевищення швидкості менше ніж на 20 км/год та збільшення максимального штрафу до 3 400 грн. Відповідні зміни передбачені у законопроєкті №13314, який подали до Верховної Ради члени Комітету з питань транспорту та інфраструктури, більшість з яких представляє партію "Слуга народу".

Серед ініціаторів нововведень: Володимир Крейденко ("Слуга народу"), Олександр Горенюк ("Слуга народу"), Сергій Вельможний ("Довіра"), Вадим Галайчук ("Слуга народу"), Олександр Бакумов ("Слуга народу").

У разі ухвалення, штрафи виглядатимуть так:

  • понад 10 км/год — 340 грн;
  • понад 20 км/год — 680 грн;
  • понад 30 км/год — 1 360 грн;
  • понад 40 км/год — 1 700 грн;
  • понад 60 км/год — 2 720 грн;
  • понад 80 км/год — 3 400 грн.

Окрім цього, пропонується підвищити відповідальність за керування у нетверезому стані та за систематичні порушення правил дорожнього руху. Нововведення стосуватимуться також технічного стану автомобілів — неправильних шин чи надмірно гучних вихлопів.

Найсуворішим правилом може стати конфіскація транспортного засобу на користь Збройних Сил України у випадках керування в стані сп’яніння під час воєнного стану. Передбачені й інші санкції: штрафи до 51 тис. грн, багаторічне позбавлення водійських прав, а в разі повторних порушень — вилучення авто.

Паралельно депутати пропонують інші новації:

  • жорсткіше покарання за систематичні порушення ПДР (проїзд на червоне, небезпечні обгони, невиконання правил щодо пішоходів);
  • обов’язкове використання зимових чи всесезонних шин (порушення – до 8 500 грн, повторне – позбавлення права керування);
  • встановлення чітких правил для електросамокатів та іншого персонального транспорту;
  • вимога для пішоходів носити світловідбивні елементи у темну пору доби;
  • відповідальність за дрифт — до 17 тис. грн і вилучення посвідчення водія;
  • штрафи за перевищення шуму авто — до 34 тис. грн.
Поліцейський виписує штраф водію
Штраф за порушення ПДР

Також розглядається можливість запровадження системи штрафних балів та фіксації порушень громадянами через мобільні застосунки.

Як каже перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький, штрафи — лише частина стратегії. Важливо також інвестувати у дороги та інфраструктуру. Серед першочергових завдань:

  • усунення "аварійних точок";
  • облаштування якісного освітлення на трасах;
  • будівництво багаторівневих розв’язок і безпечних переходів;
  • системне оновлення дорожнього покриття.

Позитивні результати вже дає система автофіксації. Нині в Україні діє 340 камер та понад 330 зон контролю TruCAM. За даними поліції, у цих місцях кількість аварій із тяжкими наслідками значно зменшилася.

Патрульна поліція паралельно тестує цифрові сервіси, серед яких електронне оформлення ДТП. У планах — створення єдиної бази даних за європейським зразком, що дозволить аналізувати причини аварій та запобігати їм.

Окремий акцент робиться на освіті: у шкільній програмі обов’язковим стане курс із правил дорожнього руху. Очікується, що це допоможе виховати нову культуру відповідальності серед майбутніх водіїв.

Нагадаємо, раніше "Телеграф" писав про те, як на порушниках ПДР поповнюється український бюджет.